1. Leveranstid

1-3 vardagar beroende på postort. Leveranstiden kan vara längre till Norrland och Gotland. Oftast packas och skickas inkommen beställning samma dag.

1.2 Leverans

Vi skickar endast inom Sverige


2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig omgående en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.


3. Betalningsalternativ
Du har möjlighet att välja mellan tre olika sätt att betala:

3.1 Betalkort VISA / MASTERCARD

När du betalar med dessa kort hanteras betalningen av vår betalningspartner Auriga. Enkelt och säkert.

Läs mer om Auriga här: www.aurigapayment.se


3.2 Faktura - betala efter 14 dagar genom Klarna AB
- Handla nu - betala efter leverans!
- När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.


3.3 Förskottsinbetalning

Görs genom insättning på vårt Bangiro nummer 5716-2687 (Nordisk Nutrition).OBS! Vid förskottsinbetalning, ange ert ordernummer. Vi skickar er beställning så fort vi ser er inbetalning.


4. Frakt

Du behöver aldrig betala mer än 66 kr frakt när du beställer på kosttillskott-online.se, handlar du dessutom för över 499 kr betalar du ingen frakt alls. För att ge våra kunder största möjliga service och undvika transportskador/problem använder vi oss av DHL Servicepoint vilket innebär att du enkelt hämtar ut ditt paket på något av DHL’s 1400 utlämningsställen. Avisering sker via SMS och det är kundens ansvar att fylla i korrekta uppgifter i sin beställning.
När du fått en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut på en SERVICE POINT tar du med dig sändningsnumret och legitimation. Vilken SERVICE POINT paketet finns på framgår av aviseringen.

Paketet ligger kvar hos DHL SERVICE POINT i 14 dagar. Efter två påminnelser skickas det tillbaka till DHL. Skulle paketet gå tillbaka till vårt lager utan redovisat skäl och skall skickas ut igen påförs en fraktavgift (f.n. 99 kr). Kontakta DHL Kundservice på 0771-345 345 så hjälper de till om du behöver hjälp med ett paket innan det återgår till avsändaren.

Om olyckan är framme och paketet är skadat eller har kommit bort så är DHL ansvarig för paketet under transporten.

Kontakta Kundservice på 0771-345 345 och uppge sändningsnumret så häljper de dig. Ett skadat paket ska anmälas omgående vid mottagandet av paketet.


4.1 Fraktfritt
Vid beställning över 499 kr så bjuder vi på frakten!



5. Kundtrygghet


5.1 Öppet köp - Ångerrätt
Som kund har du enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt räknat från den dagen kunden hämtar ut sitt paket. Kunden skall kontakta kosttillskott-online.se inom tiden för ångerrätt innan varorna skickas åter. Ansvar för returfrakt och kostnad för returfrakt ligger på kunden. Varorna ska skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Kopia på följesedel eller faktura skall bifogas. Kosttillskott-online.se återbetalar hela köpeskillingen (utfrakt, vara, fakturaavgift, adm.avgifter)  inom sju dagar efter att varan kommit bolaget tillhanda.


5.2 Bytesrätt
Bytesrätt gäller endast kläder. Om kunden vill byta till en annan storlek på varan som kunden har mottagit, meddelar kunden först Kosttillskott-online.se inom 14 dagar från att kunden mottagit varan. Kunden skickar sedan varan åter till Kosttillskott-online.se. Om varan inte är kosttillskott-online.se tillhanda 14 dagar efter meddelande om att kunden vill utnyttja sin bytesrätt, anses bytesrätten vara förverkad. I returen ska kunden även bifoga en kopia på följesedel eller faktura där det specificeras vilken produkt som returneras samt vilken storlek som kunden önskar få i utbyte. Bytesrätt gäller inte på produkter som är märkta med utförsäljning, rea eller om produkten är skadad. Ansvar för returfrakt och kostnad för returfrakt ligger på kunden. Nytt utskick av bytesvara görs sedan fraktfritt till kund.


5.3 Reklamation
Reklamation skall ske utan dröjsmål från den tidpunkt då skada eller fel upptäcks. Är det yttre emballaget skadat skall reklamation ske när försändelsen hämtas ut (kontakta DHL 0771-345 345). Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Kunden skall kontakta Kosttillskott-online.se innan reklamation sker. Vid godkänd reklamation står KOstore.se för frakt och returfrakt. Om reklamationen inte godkänns debiteras kunden 99 kr för frakt åter till kund.


6. Köpvillkor


6.1 Allmänt
Samtliga priser anges inklusive moms. 12 procent moms på kosttillskott och 25 procent på tillbehör och kläder. För att handla hos kosttillskott-online.se måste kunden vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av kosttillskott-online.se utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund som beställer till annan person och/eller leveransadress är alltid juridiskt bindande. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och KOstore.se kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.


6.2 Fakturering
Fakturaavgiften är f.n. 19 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag – f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 procent per månad + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna AB. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress. Vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om fakturera mig och Klarna finns på www.klarna.se.


6.3 Personuppgifter
Samtliga personuppgifter används enbart internt av KOstore.se. Vi lämnar ej ut eller säljer denna information till utomstående företag eller privatpersoner. Personuppgifter kan komma att användas i marknadsföringssyfte för Kosttillskott-online.se.


6.4 Outlösta försändelser
Om kunden inte hämtar ut sin beställning inom angiven liggetid skickas försändelsen åter till Kosttillskott-online.se. Kunden debiteras för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften för outlösta försändelser är minimum 250 kr.


6.5 Nytt utskick
Om kund önskar nytt utskick på försändelse som gått i retur till Kosttillskott-online.se, debiteras kunden 99 kr.


6.6 Ansvar vid bruk av kosttillskott
Kosttillskott säljs ej i syfte att ha någon medicinsk effekt, hela och läka skador och sjukdomar, eller att ersätta läkemedel eller en normal sund kost. Är du osäker rådfråga läkare innan användning


6.7 Kreditupplysning
KOstore.se har rätt att ta en kreditupplysning på kunden. Detta för att veta att kunden är den han/hon utger sig att vara.


6.8 Vid misstanke om brott
Vid förbehåller oss rätten att vid misstanke om brott eller uppsåt till brott, utan att meddela er, annullera er beställning. Brott som uppfattas skada KOstore.se kommer att polisanmälas.


6.9 Cookies
Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Alla moderna webbläsare stödjer cookies. Din webbläsare måste vara konfigurerad för att acceptera cookies, annars kommer webbutiken ej att fungera tillfredsställande.


6.10 Fel i publicering
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, webbläsare eller server.



7. Copyright

7.1 Stöld av grafiskt material
Bilder och illustrationer på hemsidan är skyddade enligt upphovsrättslagen och får ej användas utan skriftligt samtycke från oss. Alla våra bilder innehåller metadata vilket gör dem spårbara. Stöld leder till stämning och/eller polisanmälan. Utöver detta debiterar vi enligt BLF:s prislista för foto. 

7.2 Bloggar och sociala medierI bloggar och sociala medier är det ok att använda våra bilder om de är länkade till respektive produkt på vår sida. All användning bör dock om möjligt göras efter att vi tillfrågats.




Svar på vanliga frågor

Hur vet jag om ni har produkten på lager?
Om produkten ej finns på lager ser man detta direkt under priset på produktsidan. Om ni skulle lägga till ett antal produkter i varukorgen som överstiger det vi har i lager så syns detta som en röd symbol under status i kassan. I de allra flesta fall tar det ett par dagar för oss att fylla på vårt lager om något skulle ta slut. Om du önskar köpa mer av någon produkt än vi för närvarande har i lager, kontakta oss via mail eller telefon så löser vi det snabbast möjligt.

Hur lång hållbarhet är det på produkterna?
Hållbarheten står på respektive förpackning. Om ni undrar över en specifik produkt går det bra att maila, eller ringa till vår telefonsupport då den är öppen. Generellt är det dock lång hållbarhet på kosttillskott.

Kan jag avbeställa min order?
Om du vill avbeställa din order så måste du ringa oss under vår telefontid eller maila och ange namn och ordernummer. Om din beställning redan är skickad går den ej att avbeställa, då måste du hämta ut varorna och skicka tillbaka dem. Läs mer om öppet köp under Köp- och Leveransvillkor.

Vad gör jag om varorna skadas i transporten?
Det är viktigt att kontrollera varorna då du mottager dem. Om emballaget är skadat, meddela transportören detta omgående. Läs mer under Köp- och Leveransvillkor.

Mina varor har inte kommit!
Order vi mottagit innan 12.00 vardagar skickas samma dag. En vanlig orsak till att försändelsen tar längre tid än väntat är att kunden angivit fel mobilnummer för avisering. Om ni misstänker att så är fallet, kontakta oss. Läs mer under Köp- och Leveransvillkor.